Thursday, February 19, 2009

Melalut pulakk!!


Tak tau kenapa ngan saya hari ni..
Nak katakan ada masalah...Alhamdulillah tak ada..
Nak katakan penat..tidak pulak..
Nak katakan mengantuk...mlm td tido kol 10..
Nak katakan jatuh cinta..anak dah empat..hubby yg tu gak..
Tapi kenapa hari ni saya macam melalut..
Buat teh terrletak garam...nasib baik sedar...so boleh le buat semula..
Yang tak sedar..masa msk lemak sayur kcg panjang, saya terrletak gulaa!!!
huwaaaaaaaaaaa!!!!
tu pun tak sedar sampai le anak yg komplen..
"ibu...kenapa sayur ibu manis"
"Whattt!!!"..
Bekas garam & gula punyalah berbeza warna dan rupa..
Astagfirullah!!

19 comments:

Tirana said...

hahahaha..mengelamun la tu..hehehe

Sasha said...

berkhayal jauh sampai ke bulan ke?... hihi... ni mesti byk idea yg terfikir di kepala otak sampai melalut sgt ni...

p/s: sha pun penah jd mcm ni... don't worry kak Ain... tu tandanya otak kita ni aktif berfikir... dah tua nanti tak le mudah nyanyuk...

fazemy said...

Kak Ain kuat berangan nih. Camne smpai tak dpt bezakan gula dan garam nih. Nak kata baru blaja masak anak dah 4 yer. Ke saje tukar selera plak. Saje wat sayur manis2..

Seb baik prasan taruk gula. Klw tak mau husband kak ain tersembur masa minum teh tu. Ya Allah bini aku..jerit dia. haha

-SRISUFI- said...

salam kakak ku

mengapa hatimu wahai kakak?sedang memikirkan sesuatukah?atau ada masalah yg membebani fikiran?

apapun sri dokan akak ok.

***teringin nak asa 'bubur kacang sayur tu' hehehehe


jom senyum akak

=)

ain said...

kak Tirana...ye kot sbb esok nk tengok ank kat N9.

Sasha..dulu satu kes akak lupa ltk grm kat sayur tp hubby tibai gak sampai habis..tnya gak..dia kata tk perasan!hahaha

fazemy..tau tak..akak pun pernah terrlupa ltk gula dlm air teh..balik sek..ank tanya knp teh ibu tawar. adusss!!!

sufi...hahaha..bubur sayur ekh. tul gak! thnx for the doa ye dik.

QiStinA's said...

ape dah jadi...ain... he..he.. sure ngelamun nie... walau ape pun.. cawan tu menarik tul...

ain said...

qis...ntah le qis..berangan aje ari ni..hihi. tu cwn portmeirion.

NORHAYATI BERAHIM said...

Ain..
Ha..ha.ha..kelakarla ain ni, tapi sesekali minum air teh atau kopi letak garam mesti sedap dan lain rasanyakan.
Tapi kalau sayur rasa pengat..alahai..

Anonymous said...

Hai akak kita ni mengelamun jauh tu...mesti teringat kan sesuatu...atau rindukan anak ?...Sampai begitu jadinya.

p/s:cantik cawan tu!

ain said...

kak NB...tulah kak..mcm 'biul' sikit ari ni.

Ima...rindu anak pun ye gak! nasib baik esok nk visit dia.

Uncle Lee said...

Hello Ain, even with my very limited bahasa I couldn't help laughing at your 'jatuh cinta, anak da empat....".
Ha ha, love your sense of humour.

Guess its one of those days, huh?
Hey, pergi shopping la. When the going gets tough, the tough goes shopping, ha ha. Lee.

en_me said...

kerr abah anak berempat tu yg jatuh cinta.. uhuhu, larikkkks

fazemy said...

Jeng jeng jeng..abah yg jatuh cinta? Kes naya nih! Klw camtu mmg kena taruk garam dlm air tu kak ain. Biar dia tahu mesinnya hidup ini. Haha.

P/s: Saya pun pernah buat air teh lupa taruk gula. Nak tahu unt dihidangkan kat sape? Bakal parents in law masa dtg kenal2 dgn family dulu. Punyalah gabra masa tu tak tringt nk buh gula. tros hidang. Hidang skali dgn air oren sejuk. Husband kata mak dia tak minum air sejuk. Tapi haritu minum air oren je. Air teh tu minum sikit tak hbs.

Diorg balik kami wat kajian nape diorg tak minum. Ya Allah..dah la tawar pahit plak tuh. Reject wat menantu. Haha. Kes malu paling besar masa tuh. malu klw ingt2 balik cite tu. Skrg diorglah mertuaku.

PenMerah said...

Biasalah tu...kadang2 otak kita blur.Saya pernah seorg pelajar tanya soalan math yg tiap2 tahun saya ajar.Entah kenapa hari tu jadi blank.Try to answer,takes times and then that student said,teacher i already got the answer.Malu n tension semua ada but try to control machoo...wah teror awak ni yeaa...

ain said...

Hello Lee...just had my shopping..hihihi.

Me...jd spy akak nak tak..??hehe

fazelina...nasib baik jd gak menantu..klu akak...rejectttt!!!hahaha...

Penmerah...once in a while..mmg otak kita akan 'mereng' sejap..hehe

ummi afifah said...

alamak kak ain.. dah terlebih berfikir ni...

en_me said...

akak tak mampu nak bayar 'peguam fee' .. ehehe

ain said...

ummi...terlebih berangan sebenonya.

en_me...alaa..belanja mkn cukup le.

fazemy said...

Oi oi kak ain..Suka ti je panggil i fazelina..mentang2 l muka i cam angelina jolie gitew..ahahaha

p/s: Mana nak dpt menantu cam saya nih..hehehe